Комітет Підприємців Львівщини

Проекти постанов 3045 і 3518 не буде відкликано?

Міністерство фінансів на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 26.12.2008 № 63853/1/1-08 розглянуло звернення Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України від 23.12.2008 № 307 щодо внесених до Верховної Ради України положень проектів Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (реєстр.№ 3045) та "Про внесення змін до закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (реєстр.№ 3518)

Відповідь Міністерства фінансів України на лист Ради (Вих. 307 від 23.12.2008 р.) щодо законопроектів "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (реєстр. №3045) та "Про внесення змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (реєстр. №3518)

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

01008, м. Київ, вул. М. Грушевського, 12/2, тел. 206-58-88 факс 425-90-26, е-таіі: infomf@minfin.gov.ua


   

 

Рада підприємців при Кабінеті Міністрів України

     

    

     Міністерство фінансів на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 26.12.2008 № 63853/1/1-08 розглянуло звернення Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України від 23.12.2008 № 307 щодо внесених до Верховної Ради України положень проектів Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (реєстр.№ 3045) та "Про внесення змін до закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (реєстр.№ 3518), як таких, що можуть призвести до посилення кризи, та повідомляє.

     І. До проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (реєстр.№ 3045), пояснюємо наступне:

     1.1. У вказаному листі Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України акцентується увага на тому, що згідно із законопроектом кримінальна відповідальність суб'єктів господарювання настає за вчинення правочинів, які порушують публічний порядок із шкодою від 17 000 грн. Таке твердження не відповідає дійсності.

     Так, відповідно до пункту 22.5 статті 22 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум, то для цілей їх застосування використовується сума у розмірі 17 гривень, крім норм адміністративного та кримінального законодавства у частині кваліфікації злочинів або правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги. Отже, відповідно до примітки до статті 205-1 законопроекту кримінальна відповідальність настає, якщо матеріальна шкода, яка заподіяна державі дорівнює або є більшою за 302 500 грн.

     1.2. Щодо відсутності тлумачення вислову "правочинів суб'єктів господарювання, які порушують публічний порядок"

     Виходячи з контексту пункту 1 статті 205-1 законопроекту правочинами суб'єктів господарювання, які порушують публічний порядок, є такі правочини: які завідомо суперечать інтересам держави і суспільства та заподіяли велику шкоду державі.

     Зазначене є достатнім для кваліфікації дій винної особи. Крім того, Цивільним кодексом України як основним актом цивільного законодавства України встановлені презумпція правомірності правочину та загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину.

     1.3. Щодо введення "до реєстраційної перевірки"

     Законопроект не передбачає запровадження "до реєстраційної перевірки", а лише надає право органам податкової служби здійснювати "дореєстраційний візит". Поняття "візиту" суттєво відрізняється від "перевірки".

     При цьому, здійснення "дореєстраційного візиту" відповідає світовій практиці співпраці контролюючих органів і платників податків.

     Поряд з цим, запровадження зазначеної норми обумовлено необхідністю створення умов для запобігання приховуванню або наданню при реєстрації неправдивих відомостей засновниками підприємств, а також з метою запобігання ризикам існування фіктивних підприємств у разі спрощення процедури реєстрації суб'єктів господарювання без посилення контролю з боку податкових органів (наприклад, наразі на розгляді у Верховній Раді України знаходиться законопроект (реєстрац. № 3429), яким запроваджується реєстрація юридичної особи за наявності статутного фонду 500 гривень).

     1.4. Щодо надання органам податкової служби права на перевірку "за наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість зроблено з порушенням норм податкового законодавства"

     На сьогодні норми Закону України від 03.04.1997 № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" містять право органів податкової служби проводити позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування за наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства (п.п. 7.7.5 п.7.7 ст. 7).

     Однак, така норма відсутня у Законі України від 04.12.1990 № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні", який власне визначає статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності.

     Тобто, запропонована законопроектом норма не надає органам податкової служби нових прав, а має на меті уніфікацію норм податкового законодавства.

     II. До проекту Закону України "Про внесення змін до закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (реєстр.№ 3518) щодо заборони віднесення на валові витрати платників податку вартість товарів (робіт, послуг), отриманих від фізичної особи-підприємця, що сплачує єдиний податок повідомляємо таке.

     Зазначені положення введено з метою вирівнювання податкового навантаження на платників податку, що застосовують загальну систему оподаткування та фізичних осіб-підприємців, що сплачують єдиний податок та виконують постачання товарів, робіт, надання послуг, що притаманні звичайній господарчій діяльності, що здійснюють юридичні особи. Як результат, здійснення господарчих операцій між двома суб'єктами господарювання, що мають різний рівень оподаткування сприяє проведенню схемних операцій по мінімізації оподаткованого прибутку, перерозподілу прибутку на користь платника податку, що визначає податкові зобов'язання за нижчою ставкою.

  

 

Заступник міністра                                                                                                                             Д.О. Фудашкін

Коментар АГ КПЛ: законопроект 3518 і надалі перебуває серед офіційно зареєстрованих і очікує свого розгляду

за адресою http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=34001